söndag 15 mars 2009

Fildelande sköterska

Efter att ha läst Anna Trobergs inlägg "Poetisk härdsmälta, men än finns det hopp" och speciellt följande stycke:

"Fildelningen har redan gått på djupet. Det är lika folklig som Melodifestivalen, Nygammalt och Bingo Lotto. Fildelningen är inte heller något som bara ungdomar ägnar sig åt. Det fildelas friskt i alla åldrar."

Så vill jag dela med mig av en egen upplevelse jag hade i slutet på förra året. Jag var på vårdcentralen för att vaccinera mig inför min utlandsresa. Eftersom det kan bli en rätt tråkig väntan innan man får komma in och få sin spruta tog jag med mig min bärbara för att passa på att göra lite arbete.
När väl sköterskan, ungefär 35 år, kom och tog med mig in på rummet där jag skulle få min spruta så var det första hon frågade om jag tyckte min dator var bra.

-Ja, sa jag, det är min första MacBook och jag är mer än nöjd över den.
Det hon sen svarade förvånade mig.

-Sånna där bärbara brukar inte rymma så mycket. Man får ju inte plats med så mycket filmer och musik som man laddar ner.

Fildelningen har verkligen gått på djupet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar